torsdag 15 april 2010

Eden Rock – A Splendored Lovething















Albin Lindström är halva Eden Rock, ett ytterst sympatiskt musikprojekt som här och nu släpper sin första låt: A Splendored Lovething.

Albin säger:

"Eden Rock är ett projekt som jag startat tillsammans med min goda vän Christoffer, alias Xplo-Sean, Kaspar Hauser et cetera. Projektet speglar min skivsamling, med ena foten i disco och den andra i bossa, folk och soul. Förhoppningsvis kommer våra mixar och dj-set att följa en röd tråd även om musiken är till synes spretig. A Splendored Lovething är en edit jag länge velat göra. Låten vi bygger den på är en fransk version av standarden 'Love is a many-splendored thing' som jag hörde i en japansk mixtape för flera år sedan och äntligen lyckats leta rätt på. Vi ville göra något vårigt av den med det porlande pianot, lite i samma anda som Grace Jones 'la vie en rose'."

Inga kommentarer: